reklama

O nájomnej vláde

Vždy som tvrdil že mi je jedno kto mi vládne, ak to robí dobre. Preto som nikdy nechápal averziu niektorých spoluobčanov k stranám hlásiacim sa napríklad k maďarskej (alebo inej) menšine. Veď je to predsa jedno - som v prvom rade Európan a ide mi o to aby boli peniaze, ktoré štát vyberie na daniach, použité čo najužitočnejšie. A keď to nedokážeme my, Slováci, tak to bude musieť spraviť niekto iný. Trebárs Maďari, Rumuni alebo Inuiti. Hlavne, aby to robili dobre.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

A takéto úvahy (poznáte lepší spôsob ako tráviť víkendy?) ma priviedli k jednej zaujímavej myšlienke, či skôr bláznivému nápadu. Predstavte si, že by sa dalo dokopy (napríklad) 10 odborníkov z rôznych oblastí - financií, obrany, kultúry, športu, energetiky, atď... Nemám na mysli politikov, ale skutočných odborníkov (haha, to sa mi podarilo, nesmierne som dnes vtipný), ľudí, ktorí už v týchto oblastiach dokázali veľa a to aj na svetovej úrovni. A títo by vytvorili tzv. nájomnú vládu™.

Táto vláda by neprislúchala žiadnej krajine na svete, nakoniec aj jej členovia by mohli byť z rôznych štátov. Naopak - túto vládu by si mohla ktorákoľvek krajina na niekoľko rokov alebo volebných období prenajať. Má to kopec výhod - títo ľudia by neboli nijako napojení na miestnych podnikateľov, čo je dôležité napríklad v prípade takých mikroštátov ako naše Slovensko. Keďže by boli platení podľa ich výsledkov (merateľných ukazovateľov kvality hospodárstva je dosť) ich záujmom by bolo hlavne to, aby tieto rástli v maximálnej možnej miere. Takýchto nájomných vlád™ by mohlo vzniknúť viac a vznikala by medzi nimi konkurencia, takže každá z nich by sa snažila aby svoju prácu robila čo najlepšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úlohou občanov pri voľbách by bolo vlastne len vybrať si jednu z tých vlád, ktorá práve nemá žiadnu "zákazku". Samozrejme, vlády by medzi sebu bojovali svojimi výsledkami z minulých období ale zároveň by prebiehala aj iná, cenová vojna. Každá z nich by si totiž určila svoju plácu, pravdepodobne ako percento z nejakého toho ukazovateľa kvality hospodárenia, ako som už spomínal vyššie.

Je to len taký nápad, ktorý má mnoho medzier na ktoré určite prídete sami a mnohí z vás mi to aj nekompromisne vytmavia v diskusii pod článkom, ale aj tak si to rád predstavujem. Ako našu krajinu riadia skutoční odborníci. A nepotrebovali by na to ani parlament. Nie je to krásne?

Peter Petiar Lachký

Peter Petiar Lachký

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pesničkár. V diskusiách ma spoznáte pod prezývkou Petiar. Pozor, som očkovaný. Zoznam autorových rubrík:  I **** AppleAnglickoHudbaInternetPetiarPrózaSpoločnosťSúkromnéTV Folk.skTreking v OmáneTvoríme básničky podľa LachkéhNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu