reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Peter Petiar Lachký

Peter Petiar Lachký

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pesničkár. V diskusiách ma spoznáte pod prezývkou Petiar. Pozor, som očkovaný. Zoznam autorových rubrík:  I **** AppleAnglickoHudbaInternetPetiarPrózaSpoločnosťSúkromnéTV Folk.skTreking v OmáneTvoríme básničky podľa LachkéhNezaradené

reklama

Internet

Opera, search.ini a vlastné vyhľadávanie

Peter Petiar Lachký

Opera, search.ini a vlastné vyhľadávanie

Aj keď nepatrím k chronickým vylepšovačom konfigurácií všetkých druhov softvérového vybavenia, na jednu praktickú vec som nedávno narazil a nedá mi nepodeliť sa s ňou, lebo je to jedna z tých vecí, ktoré špičkoví odborníci označujú ako "vychytáfky". Ako blogér často používam internetovú verziu krátkeho slovníka slovenského jazyka a keďže jeho internetová adresa nie je veľmi prívetivá a jednoduchá na zapamätanie si (viď jeho internetová adresa), väčšinou som sa k nemu preklikával cez google (g kssj site:sk). Pred pár dňami som si ale rázne povedal, že... ehm... No, už si nepamätám, čo som si to povedal, ale hneď nato som našiel súbor search.ini. Na začiatok si ale ešte trochu zaflejmujme: Opera je najlepšia!

  • 22. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 219x
  • 20
11 tipov pre správne SEO

Peter Petiar Lachký

11 tipov pre správne SEO

Garry McGovern je veľmi šikovný chlapík, ktorý sa na svojom blogu i v e-mailovom newsletteri New Thinking zaoberá prevažne problematikou SEO - Seeking Engines Optimization. Že je toto odvetvie jedným z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich web-marketingových nástrojov, niet pochýb. Vo svojom najnovšom vydaní New Thinking prináša Gerry 11 celkom zaujímavých tipov, ako dosiahnuť správne SEO. Poďme sa na ne pozrieť.

  • 12. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 845x
  • 36
Predtým, než prepošlete e-mail...

Peter Petiar Lachký

Predtým, než prepošlete e-mail...

Pôvodne som o tomto probléme vôbec nechcel písať pretože sa mi marí, že na blog.sme.sk už podobný článok publikovaný bol. V posledných dňoch sa mi ale viackrát potvrdilo, že ešte stále existujú ľudia schopní uveriť napríklad tomu, že firma XY, ktorá už vlastne ani neexistuje, ponúka ze preposlanie e-mailu najnovší typ mobilného telefónu. Neuveriteľné!

  • 11. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 326x
  • 15
Našli ste vo filme chybu?

Peter Petiar Lachký

Našli ste vo filme chybu?

V 89. minúte filmu Titanic, keď Rose a Jack objavia na lodi zaparkované auto, si môžme všimnúť, že na ňom vidieť odraz kamery, ktorá scénu snímala. Vo filme Drvivý dopad drží Elijah Wood v ruke prsteň. O pár rokov neskôr bude robiť presne toto isté vo filme Pán prsteňov. V 15. minúte asi najlepšieho filmu roku 2002 Minority Report vidíme v kalendári dátum štvrtok, 22. apríla 2054. V skutočnosti bude tento deň streda.

  • 10. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 361x
  • 12
Štandardy pre web - načo sú nám?

Peter Petiar Lachký

Štandardy pre web - načo sú nám?

Ak máte pocit, že ste podobný nápis už na blog.sme.sk videli, máte pravdu. "Blogmate" Juraj Janeček sa vo svojom článku nad poslaním štandardov už zamýšľal, avšak mal som z neho pocit, že nie úplne presne vystihol, o čo sa jedná. Tvrdenie, že používame štandardy len preto, aby bola stránka vo všetkých prehliadačoch zobrazená rovnako, je mierne zavádzajúce.

  • 28. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 041x
  • 15
reklama
Zaspal PHP-nuke na vavrínoch? (II. časť)

Peter Petiar Lachký

Zaspal PHP-nuke na vavrínoch? (II. časť)

Súbežne s PHP-nuke sa ale vyvíja (naozaj vyvíja) niekoľko iných, relatívne kvalitnejších redakčných systémov. Je o nich počuť menej, avšak pomaly si svoje miesto na poli CMS budujú. Nebudem ich menovať teraz, možno, ak by bol záujem, niekedy nabudúce. Chcel som len vyjadriť prekvapenie, že zhruba pred polrokom vznikol pod doménou .sk najprv jeden web, venujúci sa redakčnému systému PHP-nuke a istý čas na to i druhý. Ich existencia ma zaujímala a tak som ich spočiatku pravidelne navštevoval. Viacmenej som sa utvrdil v tom, čo som predpokladal: oba magazíny vznikli v domnení, že náhly prísun množstva návštevníkov sa sám od seba postará o obsah. Opak bol pravdou - návštevníci pribúdali pomaly a na oboch stránkach som si mohol prečítať akurát kostrbato preložené anotácie z phpnuke.org. Prvá z nich však vyzerá bať úspešnejšia, dokonca sa pokúša postaviť na vlastné nohy vlastným "klonom".

  • 25. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 686x
  • 5
Zaspal PHP-nuke na vavrínoch? (I. časť)

Peter Petiar Lachký

Zaspal PHP-nuke na vavrínoch? (I. časť)

PHP-nuke (myslím, že vo verzii 4.x) bol prvým CMS (Content Management System) s ktorým som prišiel do styku a dlhú dobu som pri ňom ostal. Ako začiatočníkovi v tejto oblasti mi úplne vyhovoval - jeho inštalácia bola (a vlastne stále je) záležitosťou niekoľkých minút, správu samotného systému zvládne človek s priemernou znalosťou angličtiny "ľavou zadnou". Nehovoriac o tom, že nie je problém si celý systém lokalizovať do slovenčiny, resp. iného z mnohých podporovaných jazykov. Hlavným vývojárom PHP-nuke je Francisco Burzi, za ktorým stojí zástup nielen pasívnych, ale i aktívnych používateľov, ktorí môžu (vďaka relatívne slušnej konfigurovateľnosti systému) vyvíjať nové a nové prídavné funkcie (add-on). V dnešnej dobe si ich počet (tých add-on-ov) odvažujem odhadnúť na stovky. Kvalita je v tomto smere veľmi premenlivá. Vďaka týmto výhodám mal PHP-nuke šancu stať sa nielen jedným z najpopulárnejších, ale i najpoužívanejších. Mne osobne sa však značne uľavilo, keď som pred pár mesiacmi portoval jeden internetový magazín z PHP-nuke na iný CMS. Prečo?

  • 23. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 648x
  • 8
reklama
SkryťZatvoriť reklamu