reklama

Ready Kirken, kreslená rozprávka a Aneta Langerová.

Keby mi niekto pred polrokom povedal, že pôjdem na koncert českej superstar a to dobrovoľne, asi by som sa mu zasmial do očí. O to zvláštnejšie bolo (vlastne som prekvapil sám seba) keď som bez váhania prijal ponuku bratislavský koncert tejto kočky absolvovať. Pravdepodobne víťazila zvedavosť, akési bližšie nedefinovateľné sympatie a v neposlednom rade veľmi príjemná spoločnosť. V stredu 23. novembra krátko pred ôsmou hodinou večernou sme sa vmiesili do davu ľudí v Expoaréne a to, samozrejme, čo najbližšie k pódiu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Aneta Langerová (fotografia je prebratá z webu langerovaaneta.cz s láskavým dovolením jej menežmentu)
Aneta Langerová (fotografia je prebratá z webu langerovaaneta.cz s láskavým dovolením jej menežmentu) (zdroj: http://langerovaaneta.cz)

Krátko po ôsmej nastúpili na scénu predskokani, pre mňa dovtedy neznáma česká kapela Ready Kirken a súdiac podľa reakcií publika príjemne prekvapili nielen mňa. Dobrá gitarová muzika, texty, ktorých poetika mi pripomínala valmezskú rockovú špičku a hlas, o ktorom príjemná spoločnosť prehlásila, že "...je lepší ako Bono.", bolo ono. Basgitarista hral trsátkom (pankáč jeden!) a s bubeníkom si rozumel, takže už po prvej pesničke priviedli halu do varu a pokiaľ ide o mňa, tak som si vyslovene hovel.

Pred vystúpením headlinera večera sme zhliadli kreslenú rozprávku o tom, ako sa narodí človek, čo všetko (mu) chutí a čo nie, čo musí absolvovať pred tým ako začne chodiť do školy a čo ho tam čaká a nakoniec mu to všetko tak polezie na mozog (v rozprávke "doslovne do mozgu"), že začne chľastať, fajčiť a to ostatné, veď to poznáte. Možno to malo mať nejaký význam (zmysel, poslanie), ale to mi asi ušlo. Nevadí, i tak to bolo celkom zábavné a veľmi milo rozanimované.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Anetka Langerová má vynikajúci hlas a dala to najavo už pri prvej pesničke. Síce som miestami celkom presne nerozumel o čom spieva, ale v týchto pesničkách aj tak veľmi o texty nejde. Aspoň nie v prvom rade. Čo sa mi však páčilo veľmi veľmi, bola úžasná radosť hudobníkov z hrania. Doslova skákali a tancovali po pódiu a ich eufória sa prenášala cez kvalitný zvukový systém až k nám, poslucháčom. Z piesní, ktoré hrali, mi boli bližšie tie rockové až punkové záležitosti. Nakoniec, svoj sklon k tomuto štýlu muziky potvrdila Aneta s kapelou aj výberom prvej z dvoch prevzatých vecí, ktorá bola od skupiny Garbage. V druhej zase predviedla svoj hlasový fond a ulahodila tým, ktorí majú radi Alanis Morissette. V porovnaní z rýchlymi záležitosťami sa potom rádiová hitovka o hriešnych motýlich krídlach ukázala ako relatívne podpriemerná pesnička, čo zase dokazuje tvrdenie o nepriamej úmere medzi popularitou a kvalitou, keďže, paradoxne, zožala najväčšie ovácie. Ach jo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zatiaľ to vyzerá tak, že Aneta vie akú muziku chce robiť a vie sa obklopiť dobrými hudobníkmi. Ak sa nedá strhnuť lacnými produkčnými trikmi, tak nám pred očami vyrastá ozajstná "pani speváčka", čo jej, samozrejme, prajem. Ako živý dôkaz sme zhliadli živého zástupcu spoločnosti Sony BMG, ktorý jej predal platinovú platňu ze predaj jej prvého CD. Po jednom prídavku už pravdepodobne došli hlasivky i repertoár a my sme znovu museli rozhýbať svoje nohy smerom domov. Niekoľko stoviek ľudí sa roztrúsilo do ulíc chladnej, nočnej Bratislavy a ja som sa v poloprázdnej sedemdesiatke trápil nad otázkou, čím to je, že ja, ktorý sám seba považuje za náročného poslucháča, si vychutnám vystúpenie mladej mainstreamovej hviezdičky. Že by to boli s pribúdajúcim vekom znížené nároky na výber muziky? Nie, priatelia, ide jednoducho o dobrý koncert. Dobrý koncert.

Peter Petiar Lachký

Peter Petiar Lachký

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pesničkár. V diskusiách ma spoznáte pod prezývkou Petiar. Pozor, som očkovaný. Zoznam autorových rubrík:  I **** AppleAnglickoHudbaInternetPetiarPrózaSpoločnosťSúkromnéTV Folk.skTreking v OmáneTvoríme básničky podľa LachkéhNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu